vineri, 13 martie 2009

Un domn si o doamna

Mi s-a intamplat ceva ingrozitor....
Duminica 8 Martie 2009 este ziua in care mi-am dat seama cat pot sa fiu de neputincioasa, de slaba, de lipsita de calm. Mi-am dat seama ca reactiile mele in situatii de criza nu sunt tocmai demne de o persoana care se vrea cu un nivel ridicat al IQ-ului. Nu pot sa ma mobilizez in situatii de criza. Nu mai pot sa gandesc. Sunt un animal mic si slab. Un animal neputicios. Un animal ce se bazeaza pe instincte si nici alea nu sunt foarte bune.
Dar ce s-a intamplat de fapt o sa ma intrebati.
Tocmai plecam de la bunicul meu impreuna cu tata. Eu eram la volan. Ca orice femeie care habar nu are sa conduca, sau cel putin este destul de afona la manevre, am inceput sa fac aceeasi manevra ca de fiecare data cand plec de acolo. Doar ca surpriza. In momentul in care am ajuns cu masina in pozitia corecta de a iesi din fata blocului, in fata mea un ditai jeep-ul care vroia parca sa vina peste mine. M-am tras un pic mai in spate gandidu-ma ca poate se prinde ca mai mult nu stiu sa fac si ca peste el nu pot sa trec si ca vreau sa ies din parcare. Dar nu. Jeep-ul a venit spre mine parca vrand sa ma striveasca. Am mai dat un pic in spate gandidu-ma ca sigur voi zgaria masina pe partea stanga unde mai era o alta masina parcata. Si m-am oprit. Era sah mat. Daca nu ma lasa sa o iau in fata urma sa stric 2 masini.
Dar nu. Nici gand. Nu vroia sa se miste. Tata s-a dat jos de langa mine sa vorbeasca soferul jeepului. Nu stiu ce au vorbit. Nu stiu ce au zis. Nu stiu daca s-au injurat sau nu. Nu auzeam nimic din masina. Ce trebuie sa stiti este ca tata este o persoana care are 1.75 si 110 Kg. Destul de solid ati putea spune. Soferul celeilate masini avea 1.80 si ceva, inspre 1.90. Era lat in umeri si solid. Deci era totusi mai solid. Ca sa nu mai vorbim ca era mult mai tanar ca tata. Dar chestia asta cu sapte ani de acasa, cu regulile bunelor maniere si cum sa te porti cu persoanele mai in varsta decat tine nu mai sunt la moda in societatea noastra. Asa ca "domnul" l-a luat la palme pe tata.
Dupa prima serie de palme, a urmat a doua serie de palme destul de rapid. Moment in care m-am decis sa ies din masina si sa incerc sa ii explic ca nu trebuie sa dea in tata, ca vrem doar sa plecam, si ca nimic nu justifica actele de violenta. De, eu sunt asa mai pacifista. Pana sa reusesc sa ies din masina oprita foarte aproape dupa cum am spus de masina de pe stanga un pumn, sau cot, sau palma l-a pus pe tata la pamant. O persoana de 110 Kg a cazut direct pe spate. Si nu s-a mai miscat. Ochii ii avea dati peste cap si se vedea cum se misca in toate directiile si nu reactiona. Si eu ce am fost in stare sa fac? Sa tip. Atat. Precum toate femeile isterice din toate filmele de 2 lei care doar tipa fara a rezolva nimic. Atat am putut sa fac. Nimic mai mult. Nu am fost in stare sa chef salvarea, nu am fost in stare sa fac nimic. Doar tipam.
"Domnul" m-a trimis dupa apa folosind o expresie extrem de politicoasa "du-te in pizada ma-tii dupa apa". M-am dus. Mi se parea mie ca are sens. Cand sa ies afara mai aparuse un domn de pe strada care intreba ce s-a intamplat. Sotia "domnului", "doamna" care era si insarcinata a spus ca nimic. Ca tata e beat si atat. Nu m-am putut abtine si am spus ca "domnul" a dat in tata si ca tata a cazut pe jos si nu mai reactioneaza. Iar "domnul" s-a ratoit la mine. "Taci" si "iti dau bani" au fost cuvintele cu care a incercat sa ma linisteasca. Dar nu a reusit decat sa ma faca sa fiu si mai isterica.
Un baiat a venit din cofetarie cu o sticla de apa. Deja tata se ridicase in fund si incepea sa isi revina. Dar privirea lui nu era limpede, si sufletul meu imi spunea ca nu este inca bine. Atunci "doamna" a zis ca gata, e bine, iar eu cu nerusinare am zis ca "Nu e bine inca". "Doamna" mi-a spus foarte dragastos ca sunt o "curva imputita". Nu pot sa imi dau seama cum de s-a prins cat de des am facut eu sex in ultimii ani, cu cine, si care este tariful, sau de cate ori pe saptamana sau pe zi ma spal. Dar a reusit in doar cateva minute. Acelasi baiat a mai adus si niste otet. Mi-a zis tata cateva zile mai tarziu ca nu a simtit absolut nici un miros.
Cert este ca si-a revenit si s-a ridicat in picioare. "Domnul" si-a dat seama ce a putut sa faca "pentru un loc de parcare" zicea el. Dar nici macar nu era vorba de un loc de parcare pentru ca noi plecam. Iar la intrebarea pe care i-a adresat-o tata "Esti multumit acum?" a zis ca nu. Ceea ce mie mi s-a parut ca o incercare ciudata de a isi cere scuze.
Dar a mai zis si ca el nu putea sa dea cu spatele in strada, ca tata l-a injurat, si ca de fapt de asta s-a intamplat toata aceasta cearta. Noi ne-am suit in masina. Recunosc ca nu ma simteam bine. Si uimitor dar a reusit sa dea cu spatele si sa iasa in strada cu masina. Cumva, dupa ce aproape l-a omorat pe tata a reusit.
Cateva zile dupa aceea cateva intrebari m-au framantat si inca ma framanta: de ce nu am fost in stare sa sunt la 112? Sa chem politia si salvarea? De ce "domnul" a considerat ca pentru ca tata l-a injurat trebuie sa dea in el? De ce eu nu am considerat ca trebuie sa dau in acest "domn" dupa ce m-a injurat si a mai si dat in tata? De ce nu am considerat de cuviinta sa o iau la bataie pe "doamna" acestui "domn" pentru ca m-a facut "curva imputita"? De ce exista astfel de oameni? De ce trebuie sa intalnesc eu astfel de oameni? De ce nu pot ei sa se retraga undeva intr-o lume a lor si sa lase lumea mea in pace? De ce trebuie sa suporti astfel de apucaturi animalice? De ce nu au toti cei sapte ani de acasa? De ce eu am fost invatata sa nu ridic niciodata mana asupra unui om sau animal sau planta si nu au fost invatati toti aceeasi lectie? De ce trebuie sa platesc eu niste pacate pe care nu le-am facut? De ce nu pot oamenii de genul asta sa se ia la bataie unii cu altii, si sa se omoare daca vor, dar sa ma lase pe mine in pace? De ce nu sunt in stare sa reactionez? De ce nu sunt in stare sa gandesc? De ce trebuie sa fiu eu un animal mic si slab? De ce trebuie sa fiu un animal neputincios?
Nu am reusit sa dorm doua nopti dupa aceea. Munca era singurul meu refugiu si chiar si de la munca dadeam zeci de telefoane tatalui meu sa vad ce mai face. Apoi am inceput sa sun pe telefonul fix ca sa nu se prinda ca il verific dar tot s-a prins. A fost la spital si au zis ca este OK. Dar loviturile la cap sunt periculoase. Toata lumea stie asta.
Am reusit sa adorm intr-un final a 3-a noapte, dupa 2 nopti de nesomn si 1 calmant. Eu o persoana ce par rationala si cerebrala. Asta a facut un “domn” si o “doamna” din mine. As vrea sa nu mai intalnesc vreodata persoane atat de “civilizate”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu