duminică, 2 octombrie 2011

Acasa

Imi aduc aminte cand eram mica si veneau unchiul, matusa si cei 2 veri ai mei (un var si o verisoara) de la Craiova la Bucuresti. Ii aducea tata de jos de la masina si, cand era inca in pragul usii, striga cat putea de tare:
- Nevastaaaa!!! Veni varul de la Craiova
- Ce ai Cornele de strigi asa? zicea mama.
- Lasa Anca, sa stie vecinii ce se intampla. Sa nu vina sa sune la usa noaptea.

Stand in garajul de la tara, acum in prag de toamna, poate 20 si ceva de ani mai tarziu, imi aduc aminte toate astea. Si in jurul meu se aude:

„Din cocos nu faci gaina,
Nici din curva gospodina”

Si uitandu-ma in jur imi dau seama ca ma gasesc exact unde imi doresc: alaturi de oameni dragi, la un pahar de vin, cantand cat pot de tare.

„Pai aseara am visat
C-am murit si-am mers in iad
Si-am vazut nevasta mea
Cum ara dracii cu ea”

Si mai ciocnim un pahar de vin, si mai tainuim putin si apoi iar

„Sa-mi spui cobzar batran ceva,
Sa-mi spui ce stii mai bine
Ca vin ti-oi da si bani ti-oi da
Si haina de pe mine”

Multumesc mamei mele pentru ca e mama mea, si multumesc tatalui meu pentru ca este tatal meu, si multumesc unchiului si matusii mele pentru ca sunt unchiul si matusa mea, si ii multumesc lui Dumnezeu pentru ca m-a lasat in aceasta familie

„Fraunza verde lemn de prun
Spune spune mos batrane,
Spune caii cand se fura
Noaptea pe fulgeratura.
Cand e negura si ceata atuncea caii se-nhata”

Sunt acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu