joi, 1 decembrie 2011

Ce inseamna o relatie normala?

Oare cine stie defintia unei relatii normale? Ca orice IT’st am utilizat mult prea cunoscutul Google. Primul site: http://www.feminis.ro/forum/dragoste-si-sex/cuplu/ce-inseamna-o-relatie-normala-78260/. Si brusc am avut o groaza de definitii a unei relatii normale. Fiecare lista: fidelitate, respect, sustinere, iubire, prietenie, viata sexuala. Este chiar cineva care spune ca o relatie normala este plictisitoare. Eu nici asta nu stiu, pentru ca daca nu stiu ce este o relatie normala nu stiu daca am avut si deci nu stiu daca plictiseala a aparut din cauza normalitatii.

Of! Foarte greu! Foarte, foarte greu. Mergem mai departe la DEX. Poate el ma ajuta.

RELÁȚIE, relații, s. f. 1. Legătură, conexiune, raport între lucruri, fapte, idei, procese sau între însușirile acestora. ♦ (În logica matematică) Conexiune între doi sau mai mulți termeni (în mulțimea perechilor ordonate de elemente ale unei mulțimi date). 2. (La pl.) Legătură între două sau mai multe persoane, popoare, state etc. ◊ Relații de producție = raporturi economice care se stabilesc între oameni în procesul de producție a bunurilor materiale. Relații diplomatice = relații politice cu caracter de continuitate între state, stabilite prin agențiile diplomatice ale acestora. ♦ Legături de prietenie (cu oameni de seamă, influenți). 3. Expunere, informație; povestire, relatare. ◊ Loc. vb. A da relații = a informa, a referi, a relata. [Var.: (înv.) relațiúne s. f.] – Din fr. relation, lat. relatio, -onis, germ. Relation.


NORMÁL, -Ă, normali, -e, adj. 1. (Adesea adverbial) Care este așa cum trebuie să fie, potrivit cu starea firească, obișnuit, firesc, natural. ◊ Plan normal = plan perpendicular pe tangenta dusă într-un punct al unei curbe. Linie normală (și substantivat, f.) = a) dreaptă perpendiculară pe planul tangent la o suprafață, în punctul de contact; b) dreaptă perpendiculară pe tangenta la o curbă, în plan sau în spațiu, în punctul de contact. ♦ Spec. Sănătos (din punct de vedere fizic și psihic). 2. Care este conform cu o normă (1). ♦ (Despre mărimi) A cărei valoare este apropiată de valoarea întâlnită cel mai des.3. (Înv.; în sintagma) Școală normală (și substantivat, f.) = școală pedagogică. – Din fr. normal, lat. normalis, it. normale.



Si cum alegerea imi revine voi traduce „relatie normala” astfel: Conexiune între doi sau mai mulți termeni (în mulțimea perechilor ordonate de elemente ale unei mulțimi date) care este așa cum trebuie să fie, potrivita cu starea firească, obișnuita, fireasca, naturala.

Adica, zic eu mai departe, atunci cand sunt intr-o relatie normala trebuie sa fiu tot eu cea care, intr-un alt moment, nu este in acea relatie normala. Pentru ca mie, firesc si natural, imi vine sa fiu eu insami, si asta ar insemna ca si intr-o relatie normala sa continui sa fiu eu insami. Daca eu iubesc, sa continui sa iubesc si cand sunt cu cineva. Daca fotografiez, sa fotografiez si cand sunt cu cineva. Daca imi iubesc parintii, sa ii iubesc si cand sunt cu cineva. Daca ma respect pe mine, sa ma respect si cand sunt cu cineva. Daca imi place sa citesc, sa citesc si cand sunt cu cineva. Daca sunt vulnerabila, sa fiu vulnerabila si cand sunt cu cineva. Daca imi place sa gatesc, sa gatesc si cand sunt cu cineva. Daca imi place vinul, sa il impart cu acel cineva.

Ma uit in urma la relatiile ce au fost, cat imi aduc aminte din ele. Imi dau seama ca nu toti fostii mei parteneri au trait cu mine. Unii au trait cu altcineva pentru ca eu am renuntat sa fiu eu si am ales sa fiu cine vroiau ei sa fiu. Imi pare rau pentru ei pentru ca nu m-au cunoscut niciodata, dar mai rau imi pare pentru mine pentru timpul ce l-am pierdut nefiind eu.

Eu simt nevoia sa spun ceva. Eu simt acum. Sunt un bulgare de sentimente, ce se rostogoleste la vale si se mareste si se mareste, adunand in el din ce in ce mai multe sentimente. Unele mai intense, altele mai putin intense, unele care imi plac, altele care nu prea imi plac, unele le observ, altele nu imi este atat de la indemana sa le observ. Dar firesc si natural pentru mine acum este sa simt. Atat de simplu. Atat.

O sa vina un moment cand voi face si eu parte din multimea perechilor ordonate care au parte de o conexiune fireasca, normala, naturala. Cand? Probabil ca atunci cand atat mie cat si unei alte persoane ni se va parea normal sa simtim impreuna. Ce sa simtim? Diverse.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu